2016年1月23日 星期六

自製手工XO醬



XO醬真係好食又方便!煮餸、撈麵、點蘿蔔糕,真係超級正!
但你知家姐我要係澳洲要買都真係唔容易,而且有得買既價錢都特別貴。

今次分享一個手工XO醬既做法,我自已親身整過3次,先敢分享。
因為準備材料同煮既時間都唔少,真係啖啖都係心機!

不過,呢個做法一次可以整幾樽,黎緊新年除左送糕點之外,送呢個手工XO醬都係唔錯架!



材料:可以整5 - 6樽(每樽約200g)
油            約700ml - 1000ml
乾瑤柱     150g
蝦米         180g
乾蔥頭     150g
蒜頭         150g
咸魚碎      25g
金華火腿   25g 
辣椒        6-8小隻

喜歡辣既可另加:
辣椒粉2湯匙
辣椒5-8隻

調味料:
蠔油 4湯匙
糖 1.5湯匙
雞粉 1.5湯匙
鹽 半湯匙

做法:
1. 前一晚先將乾瑤柱用少少水浸軟
2. 首先將乾瑤柱、蝦米同咸魚沖洗用蒸爐或明火隔水蒸30-40分鐘至軟身
3. 將蒸好既咸魚拆肉,瑤柱用刀或用手壓成絲,蝦米用攪拌機打碎。
 如瑤柱比較大,也可以用攪拌機輕微打碎少少,但不要太碎。




4. 乾蔥、蒜頭去衣,分別用機打碎成蓉; 辣椒和金華火腿切碎




5. 準備一個中型既鑊,同一隻大型既鑊
6. 先將700ml 既油倒入中型鑊,油微滾有氣泡就可以分別將乾蔥蓉、蒜蓉、蝦米碎、瑤柱絲、咸魚同金華火腿炸好。炸既時候油溫唔可以太熱,唔係會好易𤓓,炸既時候要攪下,防燒焦。
每炸好一樣材料,要撈起放係準備好既大鑊入面,再炸另一樣。就好似相中一樣。




如果炸既期間唔夠油,可以再加。

7. 當所有材料都炸好,就可以加油用中小火再煮,本身用來炸既油都要,因為是所有材料香味精華所在,而油既分量要蓋過所有材料。
8. 落調味料,中小火煮30分鐘,期間要不停炒。




9. 用乾淨無水既匙試味,小心熱,味道ok就可以熄火。
10. 完成後嘆凍,等至少12小時,先可入樽。
入樽前,記得個樽或盒要用滾水消毒,風乾,確定無水份先可以。
11. 入樽時要確保有足夠油份蓋過,咁樣可以防止XO醬與空氣接觸,可以保持耐D。
12. 完成後,放雪櫃可以保持約60日。

姊姊心得:
*因為炸既材料比較細,好難撈起,所以如果可以,準備好一個大既不銹鋼盤或煲同一個大既過濾網,每炸好一樣就小心直接倒出黎,分隔左之後,油就倒返落鑊繼續炸。





*因為係手工xo醬,所以材料可以適量咁增加減少,鐘意多D瑤柱少D蝦米又得,蝦米多D,瑤柱少D又可以,只要比例唔好相差太多就得。
*煮既時候同試味一定要小心,因為油份多,好熱,要小心唔好燙到~
*要放雪櫃保存,因為香港天氣潮濕。





沒有留言:

張貼留言